Національний тиждень безбар’єрності

Безбар’єрність — це не про доброту. Це про зрілість.

З 19 по 25 травня в Україні триває тиждень безбарʼєрності.

У 2025 році дивно думати, що комусь досі треба «давати шанс», що рівність треба доводити, а доступність — це розкіш.
І саме тому безбар’єрність — не жест, а необхідність. Це коли не треба просити дозволу бути, коли зручно усім і немає «особливих потреб».

Пам’ятаймо, що ми — сильніші разом.

Години спілкування “Що таке безбар’єрність” у групах 7-к, (класний керівник Кобцева Наталія Володимирівна), 3-к (класний керівник Ємельянов Ігор Григорович)

Використані інформаційні матеріали: презентація «Безбар’єрність для всіх», Довідник безбар’єрності.

Інформація про заплановану та проведену роботу зі здобувачами освіти протягом «Тижня безбар’єрності» (19–25 травня 2025 року).  Удовицька Яна Анатоліївна, класний керівник групи № 3:

ЗахідДатаФорма проведення
1Година спілкування «Світ без бар’єрів»19.05Година спілкування  
2Перегляд відеороликів про історії успіху людей з інвалідністю  20.05Медіаперегляд + обговорення
3Створення інформаційного куточка «Безбар’єрність починається з тебе»  21.05Оформлення стенду, презентація
4Інтерактивна гра «Я в твоїх черевиках»22.05Практичне заняття  
5Онлайн-зустріч із громадським активістом/волонтером23.05Онлайн-захід/Zoom
6Рефлексивне заняття «Я – ти – ми: однакові і різні»  24.05Тренінг

Усі заплановані заходи були успішно реалізовані відповідно до графіку. Учні активно долучалися до обговорень, творчих завдань, виявляли високий рівень зацікавленості та емпатії.
 Здобувачі освіти створили постери й листівки зі слоганами: «Без бар’єрів у думках – без бар’єрів у світі», «Толерантність – мій вибір».
 У відеоперегляді брали участь понад 80% здобувачів освіти, після чого відбулося обговорення тем рівності можливостей.
 Особливо зацікавив здобувачів освіти тренінг «Я – ти – ми», який допоміг через прості вправи краще зрозуміти потреби інших людей.
 Онлайн-зустріч із волонтером ГО «Без бар’єрів» з м. Київ мотивувала багатьох здобувачів освіти долучитися до ініціатив  волонтерського клубу.

Очікувані результати та вплив:

Підвищено рівень обізнаності здобувачів освіти щодо понять «інклюзія», «безбар’єрність», «рівність можливостей».
 Розвинуто толерантне ставлення до людей з інвалідністю та потребами.
 Посилено взаємоповагу, співчуття, підтримку в учнівському колективі.
 Активізовано роботу з формування гуманістичних цінностей.

Тиждень безбар’єрності у навчальному закладі став яскравим прикладом створення інклюзивного середовища, в якому кожен здобувач освіти відчув важливість емпатії, підтримки та рівності.